سنجاقکسنجاقک، تا این لحظه: 17 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره

سنجاقک

صندلی کودک رستوران آلوده تر از دستشوئی عمومی

1390/5/17 10:13
نویسنده : سنجاقک
2,082 بازدید
اشتراک گذاری

صندلی کودک رستوران آلوده تر از دستشوئی عمومی

 نتایج تحقیقات یک موسسه آمریکایی نشان می دهد که صندلیهای غذای کودک که در رستورانها در اختیار خانواده ها گذاشته می شود از دستشوییهای عمومی آلوده ترند.


                                 
پژوهشگران موسسه "میکروبان" تولید کننده محصولات آنتی باکتریال با بررسی ۳۰ رستوران آمریکایی به اطلاعات هشدار دهنده ای دست یافتند.

این تیم با بررسی نشیمن و میز صندلیهای غذای کودک که رستورانها برای رفاه حال مشتریان دارای بچه در اختیار آنها قرار می دهند بر روی هر سانتیمتر مربع از این صندلیها ۱۴۷ کلونی باکتری را پیدا کردند که این رقم در برخی موارد به هزار و ۲۰۰ کلونی باکتری نیز رسید.

حضور این میزان باکتری در هر سانتیمتر مربع بسیار بیشتر از کلونیهای باکتریهایی است که در یک سرویس بهداشتی عمومی وجود دارد. در روی سرویسهای بهداشتی تنها ۸ کلونی باکتری دیده می شوند.
بسیاری از این باکتریهای حاضر در روی این صندلیها مسئول عفونتهای گوش و حلق و بینی و حتی معده و آنفلوآنزاهای فصلی هستند.

این باکتریها حتی در صندلیهایی که قبل از عرضه به مشتری تمیز شده اند نیز دیده می شود.
در روی این صندلیها هیچ اثری از باقیمانده غذا به صورت لکه و یا خرده دیده نمی شود اما به دلیل فقدان استفاده از مواد آنتی باکتریال در تمیز کردن این صندلیها سطح بسیار بالایی باکتری در روی آنها وجود دارد که به ویژه برای کودکانی که هنوز در سن نشستن بر روی این صندلیها هستند بسیار خطرناک تر است.
در این سن، بدن کودکان هنوز در حال ساختن پادتنهای مقاوم در برابر باکتریها است.

خطرناک ترین صندلیها، صندلیهایی هستند که جنس آنها به گونه ای است که تجمع باکتریها بر روی آنها بسیار ساده تر و یا آنهایی که شستن و ضدعفونی کردن سطح آنها به طور مداوم دشوارتر است.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

هاله
17 مرداد 90 12:13
از راهنماییتون ممنونم
مامان ماهان
22 مرداد 90 17:55
خیلی مفید بود
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سنجاقک می باشد