سنجاقکسنجاقک، تا این لحظه: 17 سال و 5 ماه و 24 روز سن داره

سنجاقک

درباره دفترچه های نقاشی مخصوص رنگ آمیزی چه میدانید ؟

1390/4/22 14:32
نویسنده : سنجاقک
1,622 بازدید
اشتراک گذاری

 

درباره دفترچه های نقاشی مخصوص رنگ آمیزی چه میدانید ؟

از :کودک شما و هنرهایش

اثر ویکتور لوون فیلد

بسیاری از والدین و آموزگاران می گویند " بچه ها عاشق دفترچه نقاشی ویژه رنگ کردن هستند." بله همینطور است . اما بچه ها معمولاً نمی توانند صلاح و مصلحت خود را تشخیص دهند . اینکه آنها کاری را دوست بدارند بدان معنا نیست که آ ن کار مناسب آنهاست .

اغلب بچه ها شیرینی را به سبزیجات ترجیح میدهند اما این بدان معنا نیست که باید غذای آنها را با شیرینی پر کنیم .

                               شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے      شِکـْـلـَکْ هآے خآنومے                        

 

 کودکی که به رنگ کردن دفتر نقاشی عادت میکند  از انجام دادن کارهای خلاق فاصله میگیرد. این ایجاد وابستگی از ناحیه دفترچه های نقاشی بسیار مخرب است به استناد بررسی هاسی عمل آمده ، کودکانی که به رنگ کردن دفتر نقاشی عادت میکنند خلاقیت خود را از دست میدهند و نمی توانند ابرازهای مستقل داشته باشند .این کودکان بی انعطاف و وابسته مشوند .

 

ممکن است بعضی آموزگاران بگویند وقتی بچه ها از دترچه های رنگ آمیزیاستفاده میکنند نظم و انضباط را می آموزند و یاد میگیرند در محدوده سطرها و برنامه ها باقی بمانند .اما تجربه ثابت کرده  که هرگز چنین چیزی نیست . اغلب بچه ها به هنگام رنگ آمیزی پا را ا خطوط تعیین شده فراتر میگذارند .

اگر کودکی خود تصویری را نقاشی کند به طیب خاطر بیشتری به هنگام رنگ آمیزی آن در محدوده خطوط باقی می ماند و حال آنکه اگر قرار باشد نقاشی راکه دیگران برای او کشیده اند رنگ آمیزی کند چندان خود را ملزم به رعایت این نکته نمیداند .

 کودکان از انجام دادن کارهای حقیقی مثلاً از بازدید ها ، سفرها ، پخت وپز ، واستفاده از وسایل و اسباب بازی ها بیشتر یاد میگیرند . فرصت ابراز های خلاق برای کودکان بسیار مفید تر است .

                               شِـــکـْـلـَکْ هــآے خــآنــــــومـے          شِـــکـْـلـَکْ هــآے خــآنــــــومـے          شِـــکـْـلـَکْ هــآے خــآنــــــومـے

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

مامان ماهان
4 خرداد 90 12:40
ممنونم از اطلاعاتی که دادی خوشحالم که مامانت خوب شده بوسسسسس
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سنجاقک می باشد